2007-05-02

クリック クオリティ アウトライン

クリック クオリティ アウトラインというのがあったので紹介します。
The Click Quality Council

Principles to Ensure Click Quality
1. Advertisers should never pay for double clicks or repeat clicks from the same session.
2. Advertisers should never pay for traffic from bots.
3. Advertisers should have control over where, when and to whom ads are distributed.
4. Domain and IP exclusion lists from search providers should be easy to use and maintain.
5. Search providers should provide advertisers detailed referrer information on all traffic that is billed.
6. Advertisers should never pay for traffic originating outside the specified geo-targeted settings.
7. Search engines should adopt third-party validation for click quality as other media companies have done for their audience validation.
8. Search providers should provide an easy mechanism to reconcile paid clicks on a monthly basis

1. 広告主は同一セッションでの重複クリックに支払う必要はない
2. 広告主はロボットによるトラフィックに支払う必要はない
3. 広告主はいつ、どこで、誰に広告が掲載されるかのコントロールを持つべき
4. サーチエンジンからの除外ドメイン&IPリストは使いやすくあるべき
5. サーチエンジンは広告主に課金された全てのトラフィックのリファラーの詳細を提供すべき
6. 広告主は指定した地理ターゲティング以外からのトラフィックに支払う必要はない
7. サーチエンジンは他のメディア企業がそうしたように、第三者の妥当性検証を採用すべき
8. サーチエンジンは月次ベースで簡単に調整出来る仕組みを提供すべき
といった感じでしょうか。

基本的に賛成です。
が、他のインターネット広告のメニューと比較した場合にリスティング広告の課金対象が特別厳しくなってしまうような気がします。
出稿する側はこのアウトラインに沿ってくれた方がいいですよね。
代理店的にはどうなんでしょ?

元ネタはこの記事です。
Click Quality Council Outlines 8 Principles of Click Quality

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