2007-04-07

Google ウェブサイト オプティマイザーについて その1

Googleウェブサイトオプティマイザーについての概要は色んなニュースサイトやブログに書かれていましたが、詳細まで書かれているサイトは少ないようですので、アドワーズヘルプページのGoogleウェブサイトオプティマイザーについて書かれている内容を数回に分けて紹介します。

What is Website Optimizer?より

Website Optimizer is a tool that can help you improve the effectiveness of your website in getting a return on your investment. By allowing you to test different versions of your site content, you can determine what will best attract users and lead them to convert on your site.

ウェブサイトオプティマイザーはサイトのROIを改善する。
サイトコンテンツの異なるバージョンをテストすることによって何が最もユーザを惹きつけ、彼らをコンバージョンへの導くのか判断できる。
的な内容ですね。

How does Website Optimizer work?より
Website Optimizer works by testing different versions of the content on your live site to see what will lead to the highest conversion rates. We'll guide you through the process of setting up an experiment to test your content by following these steps.

* Pick a test page and a conversion page.
* Tag both these pages with experiment tags we provide.
* Push the tagged versions of your pages live. (Your users won't see any changes yet.)
* Once your pages are tagged, you or your marketing team can make the rest of the changes without technical help from within the tool.
* Add different variations of content you'd like to test into the Website Optimizer tool.
* Preview the variations on your test page within the tool. (You can have your team preview them too.)
* Launch the experiment.
* When your test page is opened in a browser, the experiment tags on your page will contact Website Optimizer and request for a set of variations to display on the test page.
* When a user visits your test page, they will see one combination of your content variations. (We make sure users will see the same combination even if they visit the test page more than once.)
* If the user proceeds to your conversion page, we'll record a conversion.
* Soon after your experiment launches, we'll begin to provide you with reports about performance of your test content.
* When we have collected enough data, the results will be available within your account.
* Use the results to make educated decisions about your test page.


テストの設定のプロセス
* テストページとコンバージョンページを選択
* 提供されるタグを両方のページに挿入
* タグが挿入されたページを公開(まだユーザは変更箇所は見えない)
* 一旦タグが挿入されたら、残りの変更は技術的な助けを必要とせずにマーケティングチームで変更可能
* ウェブサイトオプティマイザーよりテストしたいコンテンツの異なるヴァージョンを追加
* ウェブサイトオプティマイザーにてヴァリエーションをプレビュー
* テストをローンチ
* テストページがブラウザに開かれるとテストタグがウェブサイトオプティマイザーと通信し表示するテストページのヴァリエーションをリクエストする
* ユーザがテストページを訪問するとコンテンツヴァリエーションのコンビネーションの一つを閲覧する(同一ユーザが複数回訪問しても同じページが表示される)
* ユーザがコンバージョンページまで進んだ場合はコンバージョンを記録する
* テストローンチ後すぐにテストコンテンツのパフォーマンスをレポートし始める
* 十分なデータが集まったら、アカウント内で結果を見る事が出来る
* 結果を使ってテストページについての判断をする

といった感じのようです。
アドワーズのアカウントを持っていないので実際に試す事が出来ないのが残念です。

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